ReklamasjonHer finner du eksempel på reklamasjon
Hvordan reklamere / klage på bolig?Hva betyr det å reklamere? Å reklamere (klage) betyr å sende brev til selger og si det er en mangel ved boligen. Man kan også reklamere til megler, takstmann og eierskifteforsikringen, hvis man mener å ha krav mot de for feil de har gjort. Det finnes fire hovedtyper reklamasjon. Klag raskt på boligenEn ganske ny Høyesterettsdom kan gjøre det vanskeligere for boligkjøpere å nå frem med boligklager. Et godt råd er å undersøke boligen grundig etter innflytting, og klage så fort som mulig på feil og mangler du finner - senest innen 2 måneder. Bruk gjerne en boligadvokat til å lage en klage. Hvor mye kan taksten variere?Kan takstmannen bli ansvarlig når taksten er feil? Svaret er ja. Både taksmannsdommen fra Høyesterett og Norges Takseringsforbunds egen Takstklagenemd sier klart at takstmannen kan få erstatningsansvar. Men takstmannen kan ha en forsikring som redder deg. |
Spør oss nåStill spørsmål, få svar fra våre eksperter. Skriv nøyaktig og detaljert, slik at svaret blir best mulig. Du vil motta svar innen 5 dager. |